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I CLOUD

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Uros Rankovic
Location: Club This cloud is the place to store your data - fears, hopes, anxiety, emotions in general so that you don’t have to clutter up your personal physical and mental hard drive. Step into the cloud and say something - break all your blockages!
We live in a time in which we are physically separated. A small but dangerous thing eats away our body. We can't breathe. It remains for us to ask ourselves and worry whether we will ever be able to be in the community, in which we will breathe and speak freely. Can theatre, public space, or radio be the places in which we could reconnect after COVID and all the conflicts? Are those spaces potential places for collective therapy?  Since we live in an age of digital revolution where our every step or search on the internet is being calculated and observed. Algorithms determine which video of some cute animal will make you laugh, what you will like, and to whom you will comment on the story. Has radio remained the only bastion of freedom or did it cease to be a place of free thought and speech due to the formatting process?  In all of this, people seem to have lost the ability to listen, instead of relying on visual stimuli for fun and information. What would happen if we listened to each other again, at least for a short period of time? What if we could communicate again without any algorithm determining where that conversation would go? If we could say on the air our deepest secrets, let's exchange our emotions with others without it being Mr. Google. During this project, the main goal will be to find out if it is possible for the radio to be illegal and how this medium will collaborate with the theatre itself. The main premise of the artistic research will be the construction of a pirated radio transmitter (within an art installation) through which different types of speech and sound content will be broadcasted. The work is ideally designed as an installation in a theatre or a public space. 

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Type Installation
Language English

More sessions

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Medien
Yeeun Namkoong
Location: Gather Town "Scattered Revision" is an exploration of the idea of memory as a construction, always subject to change and revision.
6/8/22
Medien
Christian Humborg, Anna von Garmissen, Nadine Bilke
Stage 2
Der Zugang zu verlässlichen Informationen über Politik, Gesellschaft und Wissenschaft ist wichtiger Bestandteil der Teilhabe an Wissen und Kultur. Ein großer Teil der journalistischen Arbeit weltweit, einschließlich Überprüfung von Fakten, wird öffentlich finanziert. Diese Arbeit sollte daher der Öffentlichkeit nachnutzbar zur Verfügung stehen.
6/8/22
Medien
Frank Doelger, Antje Boetius, Barbara Eder
Stage 3
Die Macher der ZDF Thriller-Serie „Der Schwarm“ stellen das neue internationale Großprojekt vor und tauchen ein in ein hochrelevantes Thema, das aktueller denn je ist: Es geht um den Schutz der Meere und die Frage, welche Relevanz fiktionale Stoffe für den gesellschaftlichen Diskus haben können.
6/8/22
Medien
Georg Restle, Ina Ruck, Katrin Eigendorf
Stage 4
Der Krieg in der Ukraine stellt Journalist*innen, die aus der Ukraine berichten, vor große Herausforderungen: Wie seriös kann die Lage vor Ort beurteilt werden, wenn der Krieg der Berichterstattung Grenzen setzt?
6/8/22
Medien
Nándor Hulverscheidt
Workshop T
Wie fühlt es sich an, verloren geglaubte Orte wieder begehen zu können? Wir machen es möglich - mit Minecraft, live auf Twitch. Das ist Heimwehpixel_WDR. Exklusiv bauen wir die Kalkscheune der #rp07 nach und begehen sie mit den Macher*innen, unserem Host Ingo und euch! Du spielst Minecraft? Dann bring deinen Laptop mit und komm dazu! #rpMoment
6/8/22
Medien
Hasnain Kazim
Stage 1
Regelmäßig bekommt der Autor und Schriftsteller Hasnain Kazim hasserfüllte Leserpost, weil er Extremisten kritisiert (und gerne auch mal provoziert). Weil eine Zeitlang immer gefordert wurde, man möge die "Sorgen und Nöte der Menschen ernst nehmen", "den Dialog suchen" und "mit ihnen auf Augenhöhe reden", tat Kazim genau das.
6/8/22
Medien
Juliane Löffler
Stage 1
Wenn in Deutschland über #MeToo diskutiert wird, spielt häufig die Presse eine große Rolle. Was sind die Hürden für Journalist:innen, wenn es darum geht, Missstände oder Missbrauchsvorwürfe öffentlich zu machen? Wie geht man mit der Angst der Quellen um, und warum wollen bis heute so viele Betroffene anonym bleiben?